Aquest curs hem iniciat el mètode Artigal a l'escola. Us expliquem una miqueta com funciona:
Josep
Maria Artigal és un mestre i investigador català que ha desenvolupat un
mètode innovador per a l’aprenentatge de llengües estrangeres a
Educació Infantil. Aquest mètode proposa una manera de construir
l’aprenentatge de la llengua estrangera entre els tres i els set anys.
El mètode està basat en contes senzills i significatius per als alumnes
on ells hi participen de forma activa.
Artigal
ens proposa una metodologia basada en els story-tellings, és a dir,
contes que són escenificats de manera col·lectiva i conten amb un suport
visual, amb la finalitat que els nens siguin capaços de reproduir els
contes i emprar el suport visual d’una manera autònoma, i sobretot, dur
aquesta pràctica a terme fora de l’escola.
D’aquesta
manera s’aconsegueix evitar l’ús de la llengua materna dins l’aula, les
possibles traduccions que facin els nens, que els motivi el fet
d’escoltar per a, finalment, ser ells els que parlin i els altres els
que els escoltin, i sobretot, fer a les famílies participants actius
d’aquest procés d’aprenentatge.
Les llengües no s’aprenen primer i s’usen després. S’usen i és llavors quan s’aprenen. És a dir, s’aprèn a parlar parlant.
D’aquesta
manera J. M. Artigal afirma que les coses no s’aprenen quan algú ens
les explica sinó quan les fem i som nosaltres qui després les expliquem a
algú altre. Així doncs, la llengua s’aprèn quan algú l’usa amb algú
altre, i és aleshores quan l’acte didàctic d’explicar un conte
consisteix a situar l’alumne en posició de qui l’explica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada